一個話嘮的糊B文盲。
自介見置頂/作文偏好見合集_(:3」∠ )_

© 四葉_🍀
Powered by LOFTER

【歌詞翻譯】Somebody to Die For〖HURTS〗

我就想練習英語……
參考了一下其它版本的翻譯,如有雷同實屬本人抄襲。
_________________________________________

I could drag you from the ocean,
我能將你從深海中扯出
I could pull you from the fire
可以將你從大火中救出
And when you're standing in the shadows
假如你被陰影籠罩
I could open up the sky
我亦能為你打開一片天空
And I could give you my devotion
我可以對你完全忠誠
Until the end of time
直到世界結束之時
And you will never be forgotten
而你永遠不會被遺忘
With me by your side
因為我在你的身邊
 
And I don't need this life
而我不需要這生命
I just need…
我只需要……
 
I've got nothing left to live for
我已經生無可戀
Got no reason yet to die
也沒有死亡的理由
But when I'm standing in the gallows
但站在絞刑架上時
I'll be staring at the sky
我將會凝望天空
Because no matter where they take me
因為無論他們如何折磨我
Death I will survive
我也會在瀕死中掙扎求存
And I will never be forgotten
我深信自己不會被遺忘
With you by my side
只要你仍在我身旁
 
Cause I don't need this life
因為我再不需要這生命
I just need…
我只需要……
 
Somebody to die for
一個值得我為之而死的人
Somebody to cry for
值得我為其哭泣的人
When I'm lonely
在我孤單時
 
When I'm standing in the fire
當我在火中屹立時
I will look him in the eye
我會深深注視著他
And I will let the devil know that
我將會讓惡魔知道
I was brave enough to die
我已有赴死的勇氣
And there's no hell that he can show me
對我而言世上並無地獄
That's deeper than my pride
它已被我的自尊埋沒
Cause I will never be forgotten
因為我從不會忘記
Forever I'll fight
我會永遠地戰鬥
 
And I don't need this life
而我不需要這生命
I just need…
我只需要……
 
Somebody to die for
一個值得我為之而死的人
Somebody to cry for
值得我為其哭泣的人
When I'm lonely
在我孤單時
 
And I don't need this life
而我不需要這生命
I just need…
我只需要……
 
Somebody to die for
一個值得我為之而死的人
Somebody to cry for
值得我為其哭泣的人
When I'm lonely
在我孤單時
 
Don't go gentle into that good night
請不要溫柔地踏入那個良夜
Rage on against the dying light
而勇敢地反抗那將熄的燈火
 
 
§END§

 
 

评论
热度 ( 5 )